Tuesday, March 23, 2010

Ular Dalam Motor


Kejadian nih berlaku pada 9/2/2010.. Ari tuh aku dan 10 orang yang lain balik lambat.. Sebab ade problem kt office.. Kebetulan aku kerja satu office dengan abang aku.. Bukan satu office je, satu department skali.. Abg aku dah lame pakai motor ayah aku ni bwk ulang alik pegi office.. Sbb nye motor die rosak.. Asal motor die kene hujan je, mesti nak kene overhaul.. Kalau asyik nak overhaul je, masak ar duit.. Hehehehe.. Kebetulan malam kitorang balik lambat tu hujan turun dengan selebatnye.. Dalam pukul 12.30 am, abg aku dah settle kerja die.. Die pon gerak ar balik umah.. Penat kowt.. Yg aku nih, terpacak lagi kt office.. Uhuhuh.. Lepas je 10 minit die keluar dari office, aku dapat call dari die.. Aku terkejut bile die cakap ular masuk motor.. Nasib baik tak sampai rumah lagi.. Time tuh die nak pergi isi minyak kt Shell Jln Maharajalela.. Dekat je ngan office kitorang.. Die suruh aku ngan budak2 opis aku datang kt shell tuh.. Aku ngan kengkawan aku pon gerak lah g shell tu.. Memang btol ade ular.. Tapi masalahnye, ular tuh menyotok dalam cover set motor.. Kitorang pon puas berfikir macam mane nak keluarkan ular ni.. Nak keluarkan sendiri, tak berani kot.. Hehehe.. Kebetulan shell tu pon dekat je dengan Balai Bomba.. Ape lagi, aku pon g lah Balai Bomba tuh dgn mmber aku (wan).. Nasib baik lah ade abg2 bomba ni yang tak tidur lagi.. Ktorang bgtahu yg ade ular dalam motor.. Brader bomba tu bantai tergelak.. Siot tol.. Hehehehe.. Dalam 15 minit, abg2 bomba tu pon datang.. Dengan berbekalkan ridsect kt tgn, brader tuh pon sembur ar dalam cover set motor.. Nak halau ular tu keluar.. Lepas 45 minit mencuba keluarkan ular tu, akhirnya berjaya gak.. Ular Sawa beb.. Besar gak ar.. Aku rase die sejuk kot.. Lepas hujan kan.. Tu yg die tumpang berteduh bawah seat motor.. Hehehe.. Video ni dirakam oleh mmber aku (acap).. Papepon, ucapan trimas lah kt abg2 Bomba tu yg sudi dtg tlg keluarkan ular tu..


0 comments:

Post a Comment

 
;