Wednesday, August 29, 2012

Aliff Dimaz..

Ternyata, bila aku tengok budak kecil ni, aku rasa macam tenang sangat.. Bukan sahaja tenang, malahan, kalau aku ada masalah sekalipun, pasti aku akan lupa semua masalah tu.. Tak kering gusi bila melihat telatah budak kecil ini.. Nak dijadikan cerita, pada 24/8/2012, lepas je pulang dari kerja, aku dan kawan2 office pon dapat jemputan untuk beraya.. Pertama sekali, kami pergi ke rumah Kak Shila.. Aku dapat berita mengatakan anak Kak Shila (Aliff Dimaz) ni pelakon extra.. Aku pon jadi macam excited sangat nak jumpa dia.. Tercapai juga hajat aku.. Akhirnya pukul 7 malam kami tiba di rumah Kak Shila.. Wwwoooww.. Aliff dah lama menanti kehadiran kami semua.. Sangat peramah lah budak Aliff ni.. Tapi, kakak dia pemalu sikit.. Eh.. Bukan sikit.. Pemalu banyak.. Banyak berdiam je.. Tak macam adik dia si Aliff ni.. Ligat budak Aliff ni.. Bercakap pon petah je kata2 dia.. Umur baru 5 tahun.. Cara bercakap dah macam umur 13 Tahun.. Hehehehe.. Yang paling aku sebak, dia tak bagi kami balik.. Siap suruh mak dia tutup pintu lagi.. Mungkin dia dah seronok dengan kami.. Tapi, nak buat macam mana.. Apa2 pun, kami kena melangkah pergi.. Atas sebab ada rumah lagi untuk beraya.. Ayat yang paling tidak boleh lupa yang keluar dari mulut Aliff ni "Abang nak nyanyi tak??.. Dalam bilik Aliff ada karaoke.. Jom lah kita semua nyanyi..".. Sampai macam tu sekali dia pujuk kami semua agar tidak meninggalkan dia.. Hehehehe.. Akhirnya kami buat keputusan nak bawak dia sekali pergi beraya.. Aku pun dengan gigih nye dukung Aliff ni.. Kesian tengok dia berjalan kaki.. Jauh sangat.. Bila dah dukung dia, dia siap cerita lagi pengalaman berlakon dia.. Seronok je dengar dia bercerita.. Akhirnya tiba di rumah kedua kami untuk beraya.. Sedar tak sedar, jam sudah menunjukkan pukul 10 malam.. Selepas je beraya di rumah kedua, kami semua pon membuat keputusan untuk pulang ke rumah masing2.. Tapi.... Sangat sayu hati ni nak tinggalkan Aliff.. Uuuwwwwaaaa.. Mak Aliff cerita dekat kami semua.. Balik je rumah, dia pon terus tidur.. Keesokan paginya, dia bangun dia terkejut sebab kami semua dah tak ada.. Menangis dia.. Jenuh Kak Shila nak pujuk dia.. Tak pe ye Aliff.. Nanti, kalau kami senang, kami datang lagi ye.. Rindu bangat kat Aliff Dimaz..


Mane tak seriau dengan budak Aliff ni.. Comel sangat.. Ini lah Aliff Dimaz..

Ultraman Aliff Dimaz.. Hehehehe..

Dah macam 1 Family dah.. Papa, Anak dengan Mama.. Hakikatnye, bukan ye.. Hehehehe..

0 comments:

Post a Comment

 
;